- Menu przedmiotowe
- Skargi, Wnioski i Petycje
- Skargi i Wnioski
Skargi i Wnioski
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego - Dział VIII Skargi
i wnioski, (Dz.U. z 2020 r . poz.256 z późn. zm.) - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania
i rozpatrywania skarg i wniosków, (Dz.U. z 2020 r. , Nr 5 poz. 46) - Zarządzenie Nr OR.0050.154.2024
Wójta Gminy Dąbrowa
z dnia 22 sierpnia 2024 roku
w sprawie wprowadzenia Procedury przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (121,20KB)
Przedmiot skargi
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiot wniosku
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organy rozpatrujące skargi i wnioski:
Skargi i wnioski składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia.
W Gminie Dąbrowa organami tymi są : Wójt Gminy Dąbrowa lub Rada Gminy Dąbrowa
W Urzędzie Gminy Dąbrowa za koordynację przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków odpowiada pracownik ds. Biura Rady Gminy. Skargi i wnioski pozostające we właściwości Wójta Gminy Dąbrowa i Rady Gminy Dąbrowa rejestrowane i przechowywane są w jednym, centralnym rejestrze na stanowisku ds. Biura Rady Gminy, gdzie można uzyskać informacje o stanie przyjmowania oraz załatwiania skarg i wniosków.
Kontakt: tel. 77 4641010 wew. 115, adres e-mail:
Przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków:
- Wójt Gminy Dąbrowa – w poniedziałki w godzinach od 15:00 do 16.30,
po uprzednim uzgodnieniu terminu w Sekretariacie tel. 77 4641010 wew. 105 - Sekretarz Gminy oraz Kierownicy Referatów
– codziennie w godzinach pracy Urzędu Gminy Dąbrowa
Załatwianie skarg i wniosków:
Skargi i wnioski załatwiane są niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
W przypadku niezałatwienia skargi lub wniosku w terminie jednego miesiąca, osoba składająca skargę/wniosek zostaje powiadomiona o przyczynie niedotrzymania terminu oraz o nowym terminie rozpatrzenia skargi/wniosku.