Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Otwarty nabór partnera w celu wspólnej realizacji projektu w ramach Działania 5.10 EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA

Otwarty nabór partnera w celu wspólnej realizacji projektu w ramach Priorytetu 5 Fundusze Europejskie wspierające opolski rynek pracy i edukację programu regionalnego, Działanie 5.10 Edukacja włączająca.
Wniosek projektowy składany jest w odpowiedzi na konkurs Funduszy Europejskich dla Opolskiego 2021 - 2027, ogłoszony przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu.

Wójt Gminy Dąbrowa z siedzibą w Dąbrowie przy ul. Ks. Profesora Józefa Sztonyka 56 ogłasza konkurs na wspólne przygotowanie i realizację projektu w ramach Działania 5.10 Edukacja włączająca. Wybór partnera w projekcie następuje zgodnie z ustawą z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz.U.2022.poz. 1079), w tym wybór partnera spoza sektora finansów publicznych - zgodnie z art. 39 ust. 1-4 ww. ustawy.

I. Cel projektu:

Celem projektu jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości edukacji, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, od wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem przez ogólne i zawodowe kształcenie i szkolenie, po szkolnictwo wyższe, a także kształcenie i uczenie się dorosłych, w tym ułatwianie mobilności edukacyjnej dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.

II. Działania przewidziane do realizacji w ramach projektu:

Projekt zawiera działania w  obszarach:

  1. Bezpośrednie wsparcie dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymiw ramach edukacji włączającej w zakresie:
    • zapewnienia pełnego dostępu do edukacji ogólnodostępnej, w tym wszczególności wsparcie dla dzieci i uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym z niepełnosprawnościami oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym i niedostosowanych społecznie m.in. poprzez zapewnienie usług asystenckich, nauczania wspomaganego,
    • wsparcia psychologicznego dla dzieci i uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym, będących w sytuacji kryzysowej bądź traumatycznej, adaptujących się w nowym środowisku, mających za sobą niepowodzenia edukacyjne, w tym wsparcie z zakresu radzenia sobie ze stresem, przeciwdziałania negatywnym skutkom izolacji społecznej, depresji, zaburzeniom lękowym, samobójstwom czy uzależnieniom behawioralnym,
    • wsparcia dzieci i uczniów wybitnie uzdolnionych, szczególnie z grup w niekorzystnej sytuacji, m.in. z rodzin o niskim statusie społeczno-ekonomicznym, mieszkających na obszarach zmarginalizowanych i/lub wiejskich, z rodzin migranckich i społeczności romskiej.
  2. Wdrażanie i upowszechnianie:
    • wypracowanego w ramach PO WER Modelu Dostępnej Szkoły (MDS) w celu poprawy dostępności szkół podstawowych poprzez eliminowanie barier w różnych obszarach: architektonicznym, technicznym, edukacyjno-społecznym, związanym z organizacją, procedurami i zatrudnieniem oraz kompetencjami kadry.
    • standardów pracy i usług asystenta ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami (ASPE), wypracowanych w ramach projektu „Asystent ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych - pilotaż” w przedszkolach i szkołach,
    • zasad projektowania uniwersalnego w nauczaniu (ULD – universal learning design)
  3. Podnoszenie kompetencji kadr pedagogicznych (kursy, szkolenia, studia, doradztwo) w zakresie edukacji włączającej, w tym m.in. kształcenie w ramach pedagogiki specjalnej.
  4. Współpraca i inicjatywy z zakresu edukacji włączającej, mające na celu umożliwienie integracji dzieci i uczniów, wymianę doświadczeń i dostosowanie szkół/przedszkoli do potrzeb uczniów ze SPE, w tym z zaangażowaniem organizacji pozarządowych (np. szkoła podstawowa z terenów wiejskich ze szkołą miejską, szkoła zawodowa z uczelnią, szkoła ogólnodostępna ze szkołą specjalną).
  5. Wdrożenie szkół i placówek do pełnienia roli lokalnego centrum integracji i włączenia.

III. Proponowany zakres zadań przewidzianych dla partnera:

  • Wsparcie merytoryczne i organizacyjne
  • Gmina Dąbrowa zastrzega, że szczegółowy zakres projektu ustalony zostanie na etapie jego przygotowania i może obejmować wyłącznie wybrane działania zgodnie z potrzebami określonymi na etapie diagnozy sytuacji problemowej.

          Nie przewiduje się udziału finansowego Partnera w ramach kosztów pośrednich.

       IV. Wymagania wobec partnera:

  • Partner musi posiadać doświadczenie w zakresie edukacji włączającej oraz dysponować odpowiednim potencjałem osobowym zdolnym do realizacji zadań przewidzianych w projekcie.

        V. Zgłoszenie powinno zawierać:

  • Opis dotychczasowej działalności kandydata na partnera, uwzględniający jego największe osiągnięcia, zwłaszcza w zakresie realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz działalności związanej z edukacją włączającą.
  • Opis udziału w projekcie, w szczególności propozycje realizacji działań określonych w pkt. III a)
  • Wykaz zrealizowanych usług/projektów w zakresie edukacji włączającej wraz z ich krótkim opisem.
  • Wykaz osób, którymi dysponuje kandydat na partnera wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia oraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te mogą realizować w projektach.
  • Informację o możliwości zagwarantowania przez Partnera wkładu własnego w regulaminowej wysokości – tj. 5% wraz z informacją o źródle wkładu własnego orazjego formie (pieniężna lub niepieniężna)
  • Deklarację gotowości przygotowania wszelkiej niezbędnej dokumentacji wymaganej do podpisania umowy o dofinansowanie projektu.
  • Dokumenty potwierdzające status prawny kandydata na partnera i umocowanie osób go reprezentujących.
  • Oświadczenie, o nie podleganiu wykluczeniu z możliwości ubiegania się o dofinansowanie na podstawie odrębnych przepisów, w szczególności: art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. 2013 r., poz. 885 z późn. zm.); lub wobec których orzeczono zakaz dostępu do środków funduszy europejskich na podstawie odrębnych przepisów:

a) art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1745);

b) art. 9 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2020 r., poz. 358 z późn. zm.).

Zgłoszenie powinno wpłynąć na formularzu, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.

VI. Opis kryteriów branych pod uwagę w wyborze partnera

  • Spełnienie wymogów formalnych (oświadczenia o których mowa w pkt V e – V g.)
  • Przedstawienie koncepcji udziału partnera w projekcie w formie rozmowy osobistej, uwzględniając punkt II oraz III ogłoszenia o naborze.Po spotkaniu Wnioskodawca, tj. Gmina Dąbrowa przygotowuje notatkę z rozmowy (stanowiącą załącznik nr 2 do Ogłoszenia o naborze partnera). Max. 50 pkt
  • Przedstawienie koncepcji udziału partnera w projekcie w formie pisemnej. Koncepcja musi spełniać następujące wymagania:
  • opierać się na należycie przeanalizowanym stanie faktycznym;
  • posiadać czytelne odniesienia do dokumentów źródłowych, przepisów prawa;
  • zawierać prezentację zaplanowanych w ramach projektu działań;
  • zawierać jasno sformułowane podsumowanie, w którym zostaną zawarte wnioski z przeprowadzonej analizy. Max. 50 pkt
  • Opis dotychczasowej działalności kandydata na partnera, uwzględniający jego największe osiągnięcia, zwłaszcza w zakresie realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz działalności związanej z edukacją włączającą. Max. 30 pkt
  • Wykaz zrealizowanych usług/projektów w zakresie edukacji włączającej wraz z ich krótkim opisem. Max. 30 pkt.
  • Wykaz osób, którymi dysponuje kandydat na partnera wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia oraz ze wskazaniem czynności, jakie osoby te mogą realizować w projektach. Max. 10 pkt.
  • Informacja o możliwości zagwarantowania przez Partnera wkładu własnego w regulaminowej wysokości – tj. 5% wraz ze wskazaniem jego źródła oraz z informacją o jego formie (pieniężna lub niepieniężna). Max. 30 pkt.

VII. Termin składania ofert

Oferty w formacie .doc., docx. lub .pdf należy przesłać w terminie do dnia 21.08.2024 r. na adres e-mail: ug@gminadabrowa.pl

Gmina Dąbrowa zastrzega sobie prawo do unieważnienia naboru na każdym etapie bez podawania powodu.

 

PDFFormularz zgłoszeniowy (87,26KB)

PDFInformacja o wyborze Partnera (170,54KB)
 

 

                                                                                                                                                  Wójt Gminy
                                                                                                                                  /-/ Katarzyna Gołębiowska – Jarek

 

Dąbrowa, 22.07.2024